Wysoko - prawie Rohtang Pass

Mając dość brudnych dworców i zatłoczonych autobusów, czasami podróżowaliśmy taksówkami. Takim wycieczkom towarzyszyła zazwyczaj wygodniejsza możliwość obserwowania świata za oknami pojazdu...

...i postoje w dowolnie wybranych miejscach.

Pewnego dnia taksówką wybraliśmy się do położonej na wysokości 3.978 m n.p.m. przełęczy Rohtang Pass, przez którą biegnie druga najwyżej położona na świecie droga.

Nie jest to boczna dróżka, lecz główna trasa krajowa łącząca dwa stany: Himachal Pradesh z Jammu & Kashmir.

Mijaliśmy miejsca intensywnych prac nad modernizacją tej arterii komunikacyjnej...

...oraz piękne widoki zza okien taksówki.

Niestety w pewnym momencie, 20 minut przed dojechaniem do celu... utknęliśmy w korku!

Lawina kamieni zasypała część drogi i nikt nie wiedział jak długo będziemy czekać na udrożnienie trasy. Nie mieliśmy czasu, więc musieliśmy zawrócić. Pozostała chwila na sesję fotograficzną w najwyższym punkcie naszej podróży...

...i postój na granicy wiecznego śniegu.

© Mateusz Molasy 2008

WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE - KOPIOWANIE, DRUKOWANIE, ROZPOWSZECHNIANIE ZDJĘĆ BEZ ZGODY AUTORA JEST ZABRONIONE,
STANOWI NARUSZENIE PRAW AUTORSKICH I PODLEGA KARZE PRZEWIDZIANEJ W KODEKSIE KARNYM.